26.03.11

Seznamte se

Dnes Vás chci seznámit s mojí pra-prababičkou.
Jmenovala se Aloisie a myslím, že kdyby dnes žila a měla svůj blog, byl by jedním z nejvíce navštěvovaných. Uměla šít, plést, háčkovat, paličkovat, vyšívat a jistě mnoho dalšího, o čem já už dnes nevím. Nikdy jsme se neviděly, zemřela v roce mého narození, ale její práce jsou dodnes rodinným pokladem. Každý máme nějaké kousky vyrobené její rukou a tak je s námi vlastně stále.


Na fotografiích jsou praprababička a její dcera Jarmilka - moje prababička.









Malá ukázka z velké tvorby:

 
háčkovaný ubrus - používám dodnes


přehoz na postele
 


vůbec nemám představu jak se toto dělá


límečky a drobnosti













  
 



zástěrky s vyšíváním - jsou už vetché, ale stále krásné



9 komentářů:

  1. Milá Dano, je mi velkou ctí, že jsem se mohla s paní Aloisií seznámit. Byla to dáma se zlatýma rukama. Jistě si moc ráda, že můžeš opatrovat tak nádherné památky.
    Moc tě zdravím, Helena

    OdpovědětVymazat
  2. To jsou krasne rodinne poklady ,muselo byt vse kvalitni kdyz to tak dlouho vydrzelo.Opravdu moc hezke.Ella

    OdpovědětVymazat
  3. Danka, nádherné fotografie dámy s úžasne šikovnýmki rukami:)Gabi

    OdpovědětVymazat
  4. Milá Dano,velmi krásný příspěvek. Takové pra-babičkovské mám moc ráda. Také děkuji za seznámení :o)všechny zachovalé věcičky jsou moc krásné a stále budou připomínat i tak krásnou ruční práci.Límečky háčkovala i moje babička mamince na malé košilky. Jeden mám dokonce také schovaný.Moc hezky jsem si i já zavzpomínala,děkuji a přeji krásnou neděli.Soňa

    OdpovědětVymazat
  5. Panečku, to je tedy krásné dědictví. Samé úžasné kousky.
    Radka

    OdpovědětVymazat
  6. Toto miluju! Staré fotečky, ale teda klobouk dolů před jejími dílky! úžasné. Dáma z lepší společnosti. Šikovná praprababička!!!!

    OdpovědětVymazat
  7. Děkuji všem za milé komentáře a vítám nové čtenářky. Vždy mám radost, když se Vám u mě něco líbí. Přeji krásné dny, Dana.

    OdpovědětVymazat
  8. To je nádhera - přesně můj šálek kávy. Taky mám několik takových pokladů, které dělala moje babička i prababička a opatruju je jako oko v hlavě.

    OdpovědětVymazat
  9. Překrásné kraječky!Michaela

    OdpovědětVymazat